Strona 1 z 1

Błąd dostępu do bazy danych

: 22 gru 2020, o 10:12
autor: MaciejT
Dzień dobry,

od kilku dni mam problem wczytaniem cennika w programie Norma Pro.
Próbując wybrać cennik lub importować nowy cennik wyskakuje okienko z informacją: "Błąd dostępu do bazy danych ADOConnectJet: Nie rozpoznany format bazy danych 'C:\Users\Public\Documents\Athenasoft\NormaPRO\Bazycen\bazacen.MDB'. (w załączeniu screen błędu oraz screen z wersją programu).

Błąd wyskoczył sam z siebie, bez jakiejkolwiek przyczyny. Jednego dnia normalnie mogłem korzystać z programu, a kolejnego wyskoczył błąd.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, dostęp do baz cen jest mi niezbędny do pracy.

Re: Błąd dostępu do bazy danych

: 24 gru 2020, o 10:16
autor: Kamil
Dzień dobry

W pierwszej kolejności proszę uruchomić Normę w trybie administratora (prawy przycisk myszy na ikonie Normy i Uruchom jako administrator lub coś podobnego).

Jeśli dalej będzie błąd, to proszę spróbować dodać nową bazę cenową i do niej zaimportować cennik.
Bazę tworzymy po przejściu na Bazy cenowe - Utwórz nową bazę cenową (z domyślną nazwą) i do tej nowej bazy zaimportować cennik.

Re: Błąd dostępu do bazy danych

: 4 sty 2021, o 11:11
autor: MaciejT
Dziękuję, drugie rozwiązanie przyniosło skutek. Pozdrawiam serdecznie.