Roboty wykonywane systemem gospodarczym
: 30 sty 2014, o 19:20
Proszę o Państwa opinię i przemyślenia oraz propozycje w sprawie wyceny (kosztorysu) na temat budowy domu dla inwestora prywatnego, budowanego tzw metodą gospodarczą. Bardzo wiele budów prowadzonych jest tą metodą, natomiast z zasadami wyceny tego typu robót jest problem.
Zakładam, że inwestor decydujący się na to znaczną część robót wykonuje we własnym zakresie przy pomocy rodziny i znajomych. Kierownictwo budowy zleca osobie posiadającej odpowiednie uprawnienia.
Jak sporządzić taki kosztorys ?
Może tak ?
- koszty przygotowawcze tj: ewentualny zakup działki, projekty (budowlany, przyłączy itp), zezwolenia itd,
- koszty zaplecza budowy
- koszty związane z nadzorem - Kierownik budowy
- przewidywana ilość roboczogodzin na roboty wykonywane przez specjalistów (na podstawie katalogów) cena za godzinę pracy do uzgodnienia,
- ilość materiałów budowlanych na podstawie katalogów, ceny brutto (z podatkiem VAT) po negocjacjach z hurtowniami,
- przewidywany czas pracy niezbędnego sprzętu (koparka, samochód samowyładowczy do wywozu nadmiaru ziemi z wykopów, mieszarki do zapraw, betoniarki, sprzęt do wykonania zbrojenia, wyciąg, spawarka itp), uzgodnić cenę najmu sprzętu,
- w przypadku deskowań tradycyjnych przyjąć ilość desek i stempli koniecznych do ich wykonania (a nie ilości występujące w katalogach w liczniku stanowiące krotność ich użycia)
- zaprawy rozbić na składniki tj cement, wapno, piasek, woda, mieszarka)
- beton rozbić na cement, żwir, piasek, woda, betoniarka (jeżeli będzie układany ręcznie); nie dotyczy betonu gotowego dostarczanego na budowę i transportowanego np pompą do betonu,
- inne koszty np. przewidywane zużycie energii elektrycznej, woda, paliwo itp.
Pozdrawiam
Zakładam, że inwestor decydujący się na to znaczną część robót wykonuje we własnym zakresie przy pomocy rodziny i znajomych. Kierownictwo budowy zleca osobie posiadającej odpowiednie uprawnienia.
Jak sporządzić taki kosztorys ?
Może tak ?
- koszty przygotowawcze tj: ewentualny zakup działki, projekty (budowlany, przyłączy itp), zezwolenia itd,
- koszty zaplecza budowy
- koszty związane z nadzorem - Kierownik budowy
- przewidywana ilość roboczogodzin na roboty wykonywane przez specjalistów (na podstawie katalogów) cena za godzinę pracy do uzgodnienia,
- ilość materiałów budowlanych na podstawie katalogów, ceny brutto (z podatkiem VAT) po negocjacjach z hurtowniami,
- przewidywany czas pracy niezbędnego sprzętu (koparka, samochód samowyładowczy do wywozu nadmiaru ziemi z wykopów, mieszarki do zapraw, betoniarki, sprzęt do wykonania zbrojenia, wyciąg, spawarka itp), uzgodnić cenę najmu sprzętu,
- w przypadku deskowań tradycyjnych przyjąć ilość desek i stempli koniecznych do ich wykonania (a nie ilości występujące w katalogach w liczniku stanowiące krotność ich użycia)
- zaprawy rozbić na składniki tj cement, wapno, piasek, woda, mieszarka)
- beton rozbić na cement, żwir, piasek, woda, betoniarka (jeżeli będzie układany ręcznie); nie dotyczy betonu gotowego dostarczanego na budowę i transportowanego np pompą do betonu,
- inne koszty np. przewidywane zużycie energii elektrycznej, woda, paliwo itp.
Pozdrawiam