Dzień dobry.
Od wczoraj mam problem z pracą w programie Norma Standard.
Problem dotyczy dostępu do baz danych i cenników.
Próbując stworzyć nowy kosztorys przy wyborze cennika pojawia się komunikat "Błąd dostępu do baz danych. ADOConnectJET: Nie można otworzyć pliku informacyjnego grupy roboczej aparatu Microsoft Jet". (screen1)
W związku z tym kosztorys mogę tworzyć ale bez podpiętego cennika.
W przypadku otworzenia wcześniej stworzonego kosztorysu już z podpiętym cennikiem nie ma możliwości korzystania z cennika pojawia się inny błąd. "Błąd dostępu do baz danych. AthKartoteki.dll@ADOConnectJET: Nie można otworzyć pliku informacyjnego grupy roboczej aparatu Microsoft Jet". (screen2).
Ten sam komunikat pojawia się przy próbie sprawdzenia ceny w cenniku bez włączonego kosztorysu. Zakładka bazy cenowe -> szukaj w cennik
W załączeniu przesyłam także screen katalogu z moimi bazami cenowymi (screen4).
Mój ostatni cennik to Sekocenbud 1kw2013.
Od dłuższego czasu nic nie zmieniałem w bazach cenowych.
Do ostatniego cennika raz na jakiś czas dodaje pojedyncze pozycje - materiały.
Problem pojawił się wczoraj w środku dnia i nie był związany z awarią komputera lub samego programu Norma.
Pojawił się bez wyraźnej przyczyny przy tworzeniu nowego, kolejnego kosztorysu.
Program: Norma Standard 4.22
System: Windows XP SP3
Baza cenowa: 4 cenniki Sekocenbud 1kw 2010-2013.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, gdyż tworzenie kosztorysów jest niezbędne w mojej pracy.
Pozdrawiam,
Tomasz Saletra
Błąd dostępu do baz danych
Moderatorzy: PatrykATH, Gregor
Błąd dostępu do baz danych
- Załączniki
-
- Katalog z bazami cen
- screen4.JPG (139.92 KiB) Przejrzano 27186 razy
-
- Komunikat błędu przy wyborze Bazy cenowe -> szukaj w cenniku
- screen2.JPG (78.61 KiB) Przejrzano 27186 razy
-
- Komunikat błędu przy tworzeniu nowego kosztorysu i wyborze cennika
- screen1.JPG (94.66 KiB) Przejrzano 27186 razy
Re: Błąd dostępu do baz danych
Witam,
Opisywany błąd jest spowodowany błędnym działaniem programu antywirusowego Kaspersky
Producent tego oprogramowania, w dniu dzisiejszym wydał aktualizację naprawiająca błąd.
Przywrócenie programu Norma do prawidłowego działania odbywa się poprzez aktualizację oprogramowania antywirusowego Kaspersky
Wchodzimy w panel programu Kaspersky i klikamy w przycisk Aktualizacja
W kolejnym oknie, klikamy w przycisk Uaktualnij
Po wykonaniu aktualizacji należy usunąć błędny plik o nazwie „system.mdb” który stworzył program antywirusowy.
Plik znajduje się w lokalizacji:
(Plik może być ukryty, wtedy należy włączyć pokazywanie ukrytych plików i folderów)
C:\Program Files – Lokalizacja dla systemów 32 bitowych
C:\Pliki programów x86 – lokalizacja dla systemów 64 bitowych
Opisywany błąd jest spowodowany błędnym działaniem programu antywirusowego Kaspersky
Producent tego oprogramowania, w dniu dzisiejszym wydał aktualizację naprawiająca błąd.
Przywrócenie programu Norma do prawidłowego działania odbywa się poprzez aktualizację oprogramowania antywirusowego Kaspersky
Wchodzimy w panel programu Kaspersky i klikamy w przycisk Aktualizacja
W kolejnym oknie, klikamy w przycisk Uaktualnij
Po wykonaniu aktualizacji należy usunąć błędny plik o nazwie „system.mdb” który stworzył program antywirusowy.
Plik znajduje się w lokalizacji:
(Plik może być ukryty, wtedy należy włączyć pokazywanie ukrytych plików i folderów)
C:\Program Files – Lokalizacja dla systemów 32 bitowych
C:\Pliki programów x86 – lokalizacja dla systemów 64 bitowych
Polecam program do kosztorysowania Norma PRO.
Re: Błąd dostępu do baz danych
Dziękuję bardzo za szybką i trafną diagnozę.
Po uaktualnieniu programu Kaspersky i usunięciu plików "system.mdb" baza i cennik działają.
Nigdy bym na to nie wpadł, że przyczyną może być program antywirusowy.
U mnie pliki "system.mdb" znajdowały się w kilku miejscach: pulpit, katalog Normy, katalog Bazcen, kilka moich katalogów z kosztorysami.
Nie znajdował się natomiast w sugerowanej lokalizacji "C:\Program Files".
Usunąłem wszystkie pliki i działa.
Pozdrawiam serdecznie
Tomasz Saletra
Po uaktualnieniu programu Kaspersky i usunięciu plików "system.mdb" baza i cennik działają.
Nigdy bym na to nie wpadł, że przyczyną może być program antywirusowy.
U mnie pliki "system.mdb" znajdowały się w kilku miejscach: pulpit, katalog Normy, katalog Bazcen, kilka moich katalogów z kosztorysami.
Nie znajdował się natomiast w sugerowanej lokalizacji "C:\Program Files".
Usunąłem wszystkie pliki i działa.
Pozdrawiam serdecznie
Tomasz Saletra
Re: Błąd dostępu do baz danych
Informację o lokalizacji pliku system.mdb i konieczności zmiany nazwy, bądź usunięciu, otrzymaliśmy od pracownika serwisu, zajmującego się Kasperskym.
U Pana, jak widać, plik znajdował się w innej lokalizacji.
U Pana, jak widać, plik znajdował się w innej lokalizacji.
Polecam program do kosztorysowania Norma PRO.